Goed en slecht, de aap in mijn mind is los - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Jongkind - WaarBenJij.nu Goed en slecht, de aap in mijn mind is los - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Jongkind - WaarBenJij.nu

Goed en slecht, de aap in mijn mind is los

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

11 November 2013 | Australië, Sydney

Met een gerust hart verliet ik Thailand. Op naar een nieuw avontuur. Ik had verteld over de monnik en het mediteren in de tempel. Ik zweerde bij het mediteren. De monnik gaf nog wat wijze adviezen mee om te leven met de je innerlijke wereld in combinatie met je uiterlijke wereld. En zo ga je maar weer verder. Aan jou de taak om je geest en lichaam bij elkaar te houden. Om de aap die je gedachten bestuurt niet als een dolle in het rond te laten denken. Maar als ik toen wist wat ik nu wist. Als ik toen hoorde wat ik nu hoorde maar dan op de ochtend dat ik de tempel in zou gaan. Had ik dan aan vijf dagen genoeg gehad? Had ik dan ook gelukkig die tempel verlaten. Had ik de tempel wel in gegaan?

Ik kreeg via de Whatsapp van mijn broer een brief van de bank. Ik had achterstand op mijn creditcard en ik moet afbetalen. Dit moet binnen een week gebeuren. Aangezien ik hem nooit gebruik en hij diep in mijn backpack weg gestopt was ben ik meteen gaan controleren. Diep in mijn tas zat hij niet meer. Toen ik online ging kijken bleek dat er in 3 dagen tijd 3000 euro mee is gepind in Thailand. Dat is even een hartverzakking!

Er zijn veel goede dingen gebeurt deze week. Ik ben uit het hostel verhuisd naar een flatshare. Ik woon nu samen met een Duitser, 2 Hongkongers, 2 Indische meiden, een Amerikaan uit Cali en een Franse meid. We hebben veel lol samen en het is net als op jezelf wonen alleen dan zonder eenzaamheid. Ik woon nu naast centraal station waardoor ik makkelijk naar allerlei sollicitaties kan.
Ik heb mijn eerste werkdag gehad. Het was via een uitzendbureau voor maar 1 dag maar mijn eerste dollars zijn binnen.
Ik ben in 1 keer geslaagd voor mijn heftruckrijbewijs waarvan het theorie gedeelte niet makkelijk was. Van de 5 die opgingen waren er 3 geslaagd.

Het leven is mooi, en terwijl ik geniet van dit alles zit er ergens een stem achterin mijn hoofd. 3000 euro is een boel geld. Het blijft aan me vreten. Een stem die zegt dat het een rotzooi is. Ik loop van hot naar her omdat ik aan allerlei regels moet voldoen om het papierwerk voor mijn heftruckrijbewijs en de gestolen creditcard te regelen. Reizen met de trein is reteduur hier en je kunt niet eens een retourtje kopen en onderweg 3 stops maken en rondwandelen in nieuwe gebieden want dan slikt de machine je kaartje in. Een boete voor geen kaartje hebben kost 200 dollar. Het leven is hier duur en ik heb nog niet echt een vaste baan om alle kosten te dekken. En er is 3000 euro van me gejat. Het zaagt allemaal aan mijn hoofd. De aap heeft me te pakken.

Die monnik kan het mooi vertellen met zijn innerlijke wereld. Mijn innerlijke wereld staat op losse schroeven nu. Langzaam in de westerse wereld hier in Australië krijgt de aap mijn gedachten weer te pakken. Maar ondanks dat voel ik me nog steeds goed en blijf ik door gaan. Ik heb een dip maar mij krijgen ze niet te pakken. Always look at the bright side of life! Ik ga mijn geld terug krijgen. En als de bank mij niet schadevrij stelt moet ik er bikkelhard voor werken hier. Dat zal wellicht work in work worden in plaats work in Holiday. Ik ben in ieder geval in een land waar ik het makkelijker kan terug verdienen. Ik ga een baan krijgen, want ik ben geslaagd voor mijn certificaat en ik ga zometeen veel geld sparen en de rest van Australië zien en weer naar Thailand op vakantie. Thailand, een prachtig land die je van alles brengt. Kan niet wachten om er weer naar toe te gaan. Maar eerst weer geld sparen natuurlijk!

  • 11 November 2013 - 20:52

    Wim Olthaart:

    Hoi Raymond,
    ff een berichtje uit Sankt Gallen , Zwitserland.
    Shit happens...wat een ellende en wat knap dat je zo positief blijft. Ik weet niet bij welke bank je zit en of je een reisverkering hebt. Ik weet in ieder geval dat de Rabobank hier erg coulant mee om kan gaan. Ik heb verschillende schade vergoedingne uit betaald. De rechter geeft de klant ook meestal het voordeel. De grote bank kan het gemakkelijker missen dan de kleine reiziger. Ik ga er tenminste wel van uit dat je de pincode er niet bij verloren hebt.
    Dus dat geld ga je terugkrijgen. Is het niet linksom dan gaat het rechtsom.

    Hier is de eerste sneeuw gevallen. Dus het was goed dat ik mijn ski's het meegenomen. En nu orienteren waar ik mijn skilift abonnement ga kopen.
    Ik werk nier (meer) in de reisbranche maar zit nu in het vasatgoed. Dus dat is weer eens iets anders dan reisleider of bankier. Ik mag een paar weken in een prachtig appartement wonen in hartje Sankt Gallen, en daar ben ik nu van aan het genieten. Het is hard werken, 45 uur per week en het is hier net als bij jou...giga duur. De euroknalle van Mc Donalds kost hier meer dan 3 Franken....dus zeg maar 3 euro. Zelfs voor een simpel half brood betaal ik 5 Franken. Nou ja....ik heb weer werk en nog wel in het buitenland, en dat hadden we een jaar geleden in het leslokaaltje van Emiel niet kunnen bedenken. Ik ben benieuwd wie er nu daadwerkelijk als reisleider aan de slag is......
    Sterkte en ik lees je verhalen met veel belangstelling. En je hebt gelijk...Thailand is en blijft ook mijn land.
    Groet Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

Ik ga een jaar op reis naar Azië en ik start in Rusland.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 140414

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 Oktober 2014

Mijn tweede reis

09 November 2010 - 09 November 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: