Met Ferry door Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Raymond Jongkind - WaarBenJij.nu Met Ferry door Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Raymond Jongkind - WaarBenJij.nu

Met Ferry door Thailand

Door: Raymond Jongkind

Blijf op de hoogte en volg Raymond

08 Augustus 2011 | Thailand, Koh Tao

Al een tijdje geen blog meer neergezet. Domweg door gebrek aan inspiratie en luiheid. Daarnaast worden alle toffe ervaringen vrij normaal. Party hier, scootertje huren daar, ergens snorkelen en zwaar verbranden en dan weer even ergens relaxen om bij te komen van de hangovers en sunburn.

Scooter rijden heb ik wel vaker gedaan. Maar dit keer was het anders. Ik deed het in Langkawi, Maleisie en Koh Samui, Thailand. En daar rijden ze links. Erg lastig bij het rechtsaf slaan waar je dus eerst moet kijken of er geen verkeer van rechts komt en als er links niets meer komt en je kunt invoegen is de nacontrole op rechts heeeel belangrijk. Het scheelde maar een haartje, gelukkig maken ze graag gebruik van de toeter in Maleisie. Ook bij het oprijden van de weg was het soms even schrikken als het verkeer op je af komt omdat je uit automatisme de verkeerde weghelft heb gekozen.

Party heb ik ook vaker gedaan. Maar dit keer was het anders. Ik heb bier en Sang som buckets door elkaar heen gedronken en dat was geen goed idee. De eerste avond in Koh Phangan was een mooie avond. Met alle mensen van onze hostel zijn we volledig los gegaan op het strandfeest. Er waren prachtige vuurshows en daarna werd er gedanst op de tafel. De volgende dag helaas geen tijd om bij te komen want nu was het de avond van de halfmoon party. Ook hier weer hetzelfde patroon met de buckets en bier voortgezet. De volgende dag werd ik uitgenodigd voor weer een andere party. Deze keer moest ik overslaan. Mijn oude lichaam heeft opgegeven. Op zo’n moment merk je dat je oud wordt.

Snorkelen heb ik ook vaker gedaan. Maar dit keer was het anders. Mijn rug is nooit zo verbrand geweest. Ik heb op Koh Tao een hele dagtoer geboekt. We gingen met een boot op vijf verschillende plaatsen een half uur snorkelen. Prachtige vissen gezien en zelfs een hele groep van wel een miljoen visjes bij elkaar. Aan het einde van de dag begon de verbranding te werken en mijn rug werd zo rood en pijnlijk als wat. Snorkelen zonder T-shirt, geen goed idee. Mijn zusje had het nog zooo gezegd.

Wat in Koh Samui gebeurt is, heb ik ook vaker gedaan. Ach, laat ik hier maar ophouden. Het wordt een beetje eentonig zo. Willen jullie het toch weten? Ik heb een frikadelletje gegeten.

Zo zie je maar, ieder eiland een ander verhaal. Er zijn nog meer eilanden, maar door mijn twee weken Visa heb ik geen tijd gehad om deze te bezoeken.

Voor allen die hem kwijt zijn, mijn link naar de foto’s
https://picasaweb.google.com/raymondjongkind

En de fotos van de eilanden
https://picasaweb.google.com/raymondjongkind/ThailandKohSamui
https://picasaweb.google.com/raymondjongkind/ThailandKohPhangan
https://picasaweb.google.com/raymondjongkind/ThailandKohTao

  • 08 Augustus 2011 - 08:49

    Coby Van Der Voort:

    als je weer thuis bent kan je meteen naar een afkik kliniek,ha ha en...uitkijken hoor in het verkeer ,als het even kan HEELHUIDS THUIS komen!

  • 08 Augustus 2011 - 17:41

    Samantha:

    Suffie, wie gaat er dan ook snorkelen zonder shirt... je zussie had het nog zo gezegd ;-) onwijs vet, die foto op die olifant! daar ben ik echt jaloers op!

    ik mail je binnenkort wel even een blog over hoe het hier gaat!

    Xx

  • 08 Augustus 2011 - 17:53

    Linda Nauta:

    Hoi Raymond,
    ook al een tijd niets van mij gehoord,ben met Henny naar Cyprus geweest en daar was het heel heet tussen de 40 en 46 graden.Weinig gedaan door de hitte maar veel gelezen en gezwommen.
    Een t-shirt is wel belangrijk vooral jij met je lichte huidje.

    Afgelopen vier dagen was het kermis in oostzaan,dus maar een week vrij genomen om bij te komen.Weet weer heel veel van katers, dus nu afkicken.
    Michiel Koster heeft een dochter Joelle, is al weer drie weken oud.Hij gaat trouwens per 1 september naar de gemeente van oud collega Wim van Twuijver, dus er komt weer een nieuwe.Geniet erg van je verhaaltjes.
    groetjes en kijk uit Linda

  • 11 Augustus 2011 - 22:28

    Mamma:

    ik heb net even je laatste foto,s bekeken, en genoten met wat ik heb gezien.

    je zit ook wel in alle uithoeken van alle landen hé.

    Maar vertel eens? wat is nu je link met Ferry? reis je daar soms al een maand of zo mee rond?

    Ja jongen je zal het nooit leren adviezen van andere aan te nemen? je zusje is toch niet je moeder? hoe zit het nou toch met je.
    maar ja wie zijn gatje brand, zal op de blaren moeten zitten.

    volgende maand zit je weer in Tailand, houd dan een oud T shirt bij de hand als je weer ga zwemmen. onthoud het hé! ik ben je moeder? dus niet doen haha

  • 16 Augustus 2011 - 04:21

    Sjoerd:

    Ouwe!

    Klinkt goed allemaal! Ik ben onderhand voor de tweede keer in Vietnam. Een reis aan het begeleiden voor SNP. Het is weer goed om terug te zijn maar ik mis toch zeker zo'n motorscooter.

    Goetjes,

    Sjoerd

  • 16 September 2011 - 07:28

    Samantha:

    Hahah ik zie nu je foto's op picasa van Koh Tao van het snorkelen, prachtig trouwens!!, maar jongen jongen jongen.... je zusje had het nog zó gezegd he in Gili... trek/hou nou je shirt aan!! haha...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Raymond

Ik ga een jaar op reis naar Azië en ik start in Rusland.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 140405

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 Oktober 2014

Mijn tweede reis

09 November 2010 - 09 November 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: