Dan moeten we maar weer een biertje doen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raymond Jongkind - WaarBenJij.nu Dan moeten we maar weer een biertje doen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raymond Jongkind - WaarBenJij.nu

Dan moeten we maar weer een biertje doen

Door: Raymond Jongkind

Blijf op de hoogte en volg Raymond

04 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Mijn gemiddelde uitgaven per maand liggen op ongeveer 900 euro per maand. In Koh Phangan ontmoette ik een Ier die al 1,5 maand aan het reizen was en 4000 euro had uitgegeven. Ik was vrij geschokt, hoe is dat in vredesnaam mogelijk?
De afgelopen weken heb ik met een oud klasgenoot gereisd. Deze jongen wil niet dat ik zijn naam noem en als je met ons mee geweest bent snap je wel waarom. Hij is namelijk niet zo goed in het herkennen van ladyboys evenals het niet herkennen van thaise dames die tegen hem zeggen dat ze frans zijn. Hij ziet deze nog steeds voor Frans aan. Dat komt doordat het zo donker is in de club zegt hij dan. Maar het is daarom wel dat we een half uur op een ladyboy moeten wachten tot haar dienst klaar is. En toen de dame in kwestie eindelijk verscheen had het natuurlijk een mooi reunieverhaal geweest maar toch heb ik Mister X als goede vriend uit zijn leiden verlost. Mijn gokneigingen konden het niet laten om een weddenschap met 80% zekerheid af te sluiten dat we hebben zitten wachten op een ladyboy.
Na een paar gekke dagen Bangkok zijn we doorgereisd met een nachttrein naar Changmai. Ook deze was gek. Onze wagon had drie medewerkers. De ene medewerker bediende de linkerhelft van onze wagon en de andere de rechterhelft. Daarnaast was er een medewerker die de bedden opmaakte en bepaalde wanneer we moesten slapen. Een hele organisatie zo samen. Echter, van organisatie hebben ze nog nooit gehoord. In de trein naar Changmai ontmoette we nog een Nederlander welke geen plaats naast ons had. Dat kon de mevrouw wel even regelen en zonder te vragen werd de man die naast ons zat verplaatst en kon de Nederlander er zitten en natuurlijk moesten we daar bier op drinken. Echter ons rondje zat aan de rechterkant en zijnes aan de linkerkant. We konden echt niet samen bestellen. Maar goed ze bleven gelukkig serveren. Het gaat hier duidelijk om de provisie want vijf minuten nadat we het laatste biertje kregen (grote 640 ml flessen) werd ons verteld door de vrouw die de bedden aan het opmaken was dat ze zo ging slapen en dat wij ook klaar moesten zijn. Geen discussie. We eindigde op het platuea tussen de 2 wagons in aangezien zich in de andere wagon precies hetzelfde afspeelde. Goed geregeld weer.
Niet naar beneden kijken alleen naar voren, nog een stukje, nog een stukje, en zo hop je beetje bij beetje verder terwijl je benen vastgebonden zitten. Niet naar beneden kijken. Tuurlijk kijk je naar beneden, waar je op 50 meter diepte het plasje water ziet waar je in moet gaan komen. Was dit nu wel zo’n goed idee? Je heb geen tijd meer om te denken. Een, twee, drie en je laat jezelf vallen. Bungy jumpen, rete eng maar super gaaf! Zou het zo nog een keer doen.
In Changmai hebben we onze droom vervuld en hebben we dus geraft, olifant gereden, 2 uur met warm weer lopen hiken en gebungyjumped. Natuurlijk hebben we ook genoten van het nachtleven en moesten we om al deze goede ervaringen te vieren natuurlijk weer een biertje drinken. Hier eindigde Mister X in een lapdance show met 3 naakte vrouwen vastgebonden op het podium. Stoute Mister X toch weer!
Laos bestaat voornamelijk uit party. Het begint al op de slowboat ernaar toe. 7 uur lang per dag op zon slowboat. Prachtig uitzicht, maar na 1 uur moeten we dan toch maar weer een biertje drinken. In Luang Prabang de waterval bezocht. Gelukkig hield het nog op met regenen in de middag zodat we er op de scooter heen konden, anders hadden we van Mister X weer de kroeg in gemoeten.
Regenseizoen, wat is dat nu toch? Dat betekent dat ik lang niet waar kan maken wat ik verteld heb over Laos. Wat een zootje daar. De wegen slecht, Dondet (4000 Islands) kent geen toeristen en is overstroomd en het tuben in Vang Vieng gaat veel te snel. Dat laatste was dan nog een meevaller. Hierdoor hadden we meer tijd om bier te drinken natuurlijk. Een nadeel was dat de 4 meter hoge tarzan swings gesloten waren en dat er bijna 2 mensen verdronken waren die het even zonder tube wouden proberen.
Weer terug in Bangkok hebben we de goede weken afgesloten met een paar mooie nachten op de khaosan Road. Mister X heeft hier zijn kwaliteiten aan mij laten zien door 3 hoeren tegenover elkaar uit te spelen zoadat hij mooi van ze af was terwijl Raymond het ook druk had en in Mister X zijn ogen een fenomeen had uitgevonden dat voor mij allang niet zo nieuw meer is. En wat als je weer in Bangkok bent en je moet toch al een biertje drinken? Dan moet je ook naar de McDonalds natuurlijk en een double BigMac bestellen. Het enige nadeel van Mister X zijn charisma is dat hij in de Mac deze keer een dronken Ierse hoer had aangetrokken die niet ver van de maaglozing verwijderd was en hem had uitgekozen om tegen hem aan te zitten met dusdanige gevolgen vandien. Gelukkig is er Laundry service.
Hoe in vredesnaam geef je 4000 euro uit in 1,5 maand? Ga 3 weken met mijn oud klasgenoot op reis en je weet het!

  • 03 Oktober 2011 - 19:20

    Mamma:

    Ha ha die geheime mister X wat zal jij een lol hebben gehad zeg met die ladyboy! Ik zie het weer helemaal voor me dat we bij jouw in Kuala Lumpur waren?

    Ze zeiden toch niet richting het kleine meertje kijken? doe dat dan ook niet stoetel, maar de foto,s geven aan dat je het helemaal heb overleefd. en zag dat je er geen natte broek er aan over heb gehouden? heeft mister X ook nog gesprongen?
    ik hoop dat je een kei tijd heb gehad met Mister X en hoop dat je nog kans zie nog een paar leuke dingen daar in Thailand te beleven.

    Nog een maandje man dan ben je weer terug, en hoop op een goede terug reis.

  • 03 Oktober 2011 - 20:18

    Samantha:

    Bangkok has him...

  • 03 Oktober 2011 - 21:52

    Anton:

    En hebben ze daar bij de McDonalds nu ook McBier? Wel zo makkelijk als je daar alles ineens kunt bestellen :-p
    En 4000 in een maand uitgeven is niet zo moeilijk hoor, in Monaco wonen er genoeg die dat dagelijks over de balk smijten...

  • 04 Oktober 2011 - 06:42

    Liesbeth Uit Oostzaa:

    Hoi Raymond,

    Ik dacht na je laatste verslag dat je helemaal op de serieuze tour was gegaan maar gelukkig blijkt uit dit verslag dat dat wel mee valt:) Veel plezier nog de laatste weken.

  • 08 Oktober 2011 - 09:45

    Coby Van Der Voort:

    daar ben ik eindelijk ,om te reageren op je belevenissen had even geen tijd en zin om mijn mails te openen.je weet nu ieder geval hoe je je geld het beste wel of niet moet uitgeven ha ha gr. coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Raymond

Ik ga een jaar op reis naar Azië en ik start in Rusland.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 140382

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 Oktober 2014

Mijn tweede reis

09 November 2010 - 09 November 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: